Recensies

Tamar kon moeilijke onderwerpen goed en soms zelfs spelenderwijs uitleggen. Onze zoon heeft er veel aan gehad! Zijn rekenresultaten en zijn zelfvertrouwen zijn erg vooruit gegaan!

Daniël Dancewicz

“Tamar heeft een schatkist aan leerstrategieën die ook onze zoon hebben geholpen om zijn begrijpend lezen te verbeteren! Ze maakt vooraf een leerplan en achteraf een mooie analyse welke doelen zijn behaald. Een topper is het!

Kristel Witvliet

Haar geduld en duidelijke uitleg zorgden ervoor dat zoonlief eindelijk spelling onder de knie kreeg!

Rian Werman-Berkelmans

3 jaar lang volgde Jaylinn remedial teaching bij RT Praktijk T. Janssen. Hier ging ze wekelijks heen om de dingen te oefenen die ze moeilijk vond op school. En wat hebben we een resultaten behaald. We hebben een meisje dat veel heeft geleerd door een iets andere aanpak, omdat zij anders leert. Wij willen Tamar ontzettend bedanken voor alles wat ze Jaylinn heeft geleerd. Het was zoveel waard voor ons! Een meisje dat met zelfvertrouwen naar de middelbare school gaat en weet dat ze het kan!


José Waalboer

Onlangs telefonisch contact gehad met Tamar om samen met haar te sparren over de leesvoorwaarden van mijn dochter. Doordat ze de juiste vragen stelde, wist ze snel tot de kern van het probleem te komen. Vervolgens gaf ze heel veel adviezen die goed en makkelijk toepasbaar waren in dagelijkse situaties. Naast de inzet van school, hebben ook zeker de adviezen van Tamar geholpen bij de vooruitgang die wij nu zien. Tamar, nogmaals hartstikke bedankt voor je deskundige advies! Het was heel fijn om samen te sparren en een groot voordeel is dat dit op een laagdrempelige manier kan en zelfs op afstand. Enorm tevreden dus!


Chantal Wolters

We zijn erg blij met de resultaten op het gebied van rekenen die onze dochter met ondersteuning van Tamar heeft gehaald. Tamar is de perfecte combinatie van onderwijs, pedagogiek en liefde. Een ideale combinatie voor het leren van een kind. Het zelfvertrouwen van onze dochter is verbeterd. Ze heeft met plezier geleerd, dankzij de leuke manieren van Tamar. Echt een aanrader!


Anna Jofre Vilanova

Gelukkig hebben we via via Tamar leren kennen en wat ben ik haar dankbaar.

Onze dochter is een doublure leerling ( groep 4). Persoonlijk vertrouwde ik op school dat mijn dochter daarbij de juiste begeleiding zou krijgen omdat ze op lezen en rekenen een achterstand had.

Helaas werd ik erg teleurgesteld toen de uitslagen van de cito toetsen bekend waren. Zelf heb ik geen vakkennis op dit gebied, en ben toen via via bij Tamar terechtgekomen.

Weet nog goed dat ik voor de eerste keer bij Tamar in de praktijk kwam en best emotioneel werd.

We gingen zitten en ik kon mijn verhaal vertellen en mijn ervaringen met de huidige school delen met haar.

Dat was heel fijn... eindelijk iemand die naar je luistert en die kennis heeft van zaken.

Samen met Tamar hebben we de vakken rekenen en lezen eens onder de loep genomen. Tamar heeft allerlei oefeningen gedaan samen met mijn dochter. 
Mijn dochter vond het overigens erg leuk om naar Tamar toe te gaan. Tamar had al snel in kaart wat de knelpunten waren. Ook hebben we samen de aanpak van school geëvalueerd. 
Tamar heeft voor mij een plan van aanpak gemaakt welke ik op de huidige school besproken heb.

Dit gaf mij als moeder rust, ik had eindelijk een plan in mijn handen en kon me ook verwoorden naar school toe.

En zelfs nu het onderzoek bij Tamar is afgerond mag ik haar nog altijd mailen of bellen om te sparren wanneer ik tegen knelpunten op school aanloop.

Nogmaals super bedankt Tamar.

Lieve groetjes van de familie Penning

Mijn zoon van 10 is, zoals dat genoemd wordt, een vroege leerling en al vanaf groep 4 zijn begrijpend lezen en spelling struikelblokken bij hem.

De eerste Cito’s waren steeds teleurstellend en aan het einde van het schooljaar trok hij dit steeds weer recht. Extra oefeningen van school meegekregen en tussen het normale huiswerk en sporten ook nog oefenen met je ouders, is natuurlijk geen feestje.

Met de start van groep 7, een toch wel belangrijk leerjaar, hebben we de eerste Cito afname niet afgewacht, maar meteen op zoek gegaan naar externe begeleiding.

 Na een duidelijke eerste kennismaking met Tamar, waarin het kind er zelf bij betrokken wordt, zijn we aan de slag gegaan. Er moet een match zijn tussen het kind en de begeleider, wanneer deze er niet is, zal de begeleiding weinig zin hebben.

 Tamar is rustig, luistert aandachtig en mijn zoon voelde zich op zijn gemak.
 Al na 3 maanden wist Tamar ons te vertellen dat hij de kneepjes kende, toepassen moest hij toch echt zelf gaan doen.

De eerste Cito-uitslagen waren dan ook, voor het eerst, positief. Een trots en blij kind wat hem de nodige zelfvertrouwen heeft gegeven.Dan komt er een moment van ‘loslaten’ en moet hij het zelf gaan doen.

Dat zelfvertrouwen heeft hem zo’n boost gegeven dat de eind Cito’s allemaal dik voldoende zijn. En wat nog belangrijker is… een trots kind wat het uiteindelijk zelf heeft gedaan! 

Achteraf had ik niet zo lang moeten wachten. In ons geval waren een paar maanden extra bijles voldoende.
De kinderen ‘moeten’ al zo veel op jonge leeftijd. Wanneer er dan extra aandacht nodig is, neemt dit nog meer tijd in beslag, de tijd dat je ze ook lekker buiten wil laten ravotten en met vrienden af wil laten spreken.
De 40 minuten per week waren voldoende bij ons. Voor hem geen lange avonden meer met je ouders oefenen.

Super tevreden met deze persoonlijke en goede begeleiding. 

Susanne Visser

Bij de start van groep 8 is onze dochter gestart met bijles bij Tamar om te werken aan haar zwakke punten en zich voor te bereiden op de Cito in januari. 
Uiteindelijk heeft onze dochter, voor haar doen, een goede score behaald.  Ik vroeg aan haar wat heeft jou nu zo geholpen en wat vond je van de bijles en ze antwoordde:

"Dat Tamar veel geduld heeft en dat je de dingen die je moeilijk vindt heel vaak kan oefenen, net zolang totdat je het kan. We oefenden ook wel in spelvorm. Het gaf mij veel vertrouwen en haalde de onzekerheid weg."

In mei zou er nog een IEP toets afgenomen worden op school en onze dochter koos er zelf voor om deze toets ook nog met Tamar voor te bereiden, omdat haar dat vertrouwen gaf en ze dat fijn vond. Ook deze toets heeft ze goed gemaakt en ze kan nu met zelfvertrouwen aan de middelbare school beginnen.

Annemieke en Naomi Klink