Over mij

Mijn naam is Tamar Janssen.      
Ik heb sinds 2010 mijn eigen praktijk voor remedial teaching. Daarnaast heb ik 17,5 jaar voor de klas gestaan. Sinds januari 2018 ben ik werkzaam op een school als intern begeleider/kwaliteitscoördinator en heb ik mij zowel op school als in de praktijk, geheel gefocust op de zorg.
Als kwaliteitscoördinator ben ik verantwoordelijk voor o.a. de leerlingenzorg en heb ik een coördinerende en begeleidende functie. Als remedial teacher ben ik meer met de kinderen bezig. Ik neem onderzoeken af, stel plannen op en werk met de kinderen om het gewenste resultaat te bereiken.    
Momenteel heb ik een tweetal tassen ontworpen. De tafeltas en de klokkijktas. Hiermee kunnen kinderen en hun ouders zelfstandig, zonder structurele RT, oefenen met leren klokkijken en het automatiseren van de tafels.
Binnenkort volgen er downloads met oefensommen voor leerkrachten en ouders op het gebied van diverse rekendoelen!

Ik ben aangesloten bij de LBRT (Landelijke Beroepsvereniging van Remedial Teachers). 

Professionalisering


Na mijn Masters SEN leer- en gedragsspecialist, houd ik jaarlijks mijn kennis op peil. 
Dit doe ik door cursussen te volgen, lezingen bij te wonen, studie -en beleidsdagen bij te wonen.
Te denken valt aan:
• Het werken met Snappet
• Het werken met Bouw!
• Het werken met Taal in Blokjes (F&L methode)
• Het werken met readspeaker (dyslexiesoftware)
• De traumasensitieve school
• Gedragsoplossingen voor de moeilijke groep
• TOS
• Dyslexie
• Overgang naar het V.O.
• Expliciete directe instructie
• Met Sprongen Vooruit


Share by: